تمرین ۳۶ : طراحی از حالت با سیاه و سفید

تمرین ۳۶ : طراحی از حالت با سیاه و سفید 

 وسایل: یک مداد سیاه و یک مداد سفید کنته و یا ذغال و گچ سفید و یک ورق کاغذ زبر خاکستری که اندازه آن 35*25 باشد مورد استفاده قرار بدهید (به جای کاغذ خاکستری می توانید از کاغذ مانیلای قهوه‌ای استفاده نمایید) همانطور که پیش می روید انواع کاغذ های مختلف را که رنگ‌های متفاوتی دارند مورد استفاده قرار بدهید. 

 این تمرین برادر همان تمرین طراحی از حالت است که لباس آن را عوض کرده ایم. به آن چیزهایی که در وهله اول در بخش اول و دوم راجع به این تمرین گفتیم مراجعه کنید و آنها را با دانش فعلی خود مربوط سازید. 

 مدل برای یک دقیقه یا مدتی کمتر از آن پز می‌گیرد و شما هم با روش ساده به کمک مداد کنته در جستجوی انگیزه حالت می‌شوید به طوری که مداد و از بالا به پایین و از این طرف به آن طرف به راحتی بر روی کاغذ حرکت می دهید. به سرعت مداد سیاه را کنار گذاشته و با مداد سفید همین کار را انجام بدهید، پس از کمی تمرین، اینبار روش را تغییر داده، اول بامدادسفید شروع کنید و پشت سر آن از سیاه استفاده کنید. 

 چون از مداد کنته سفید استفاده می کنید و بخشی از بدن هم روشن تر از سایر جاها است بایستی به کمک مداد کنته سفید روی آن قسمت ها تاکید به عمل آورید. ولی نباید هیچ گونه کوشش آگاهانه ای جهت جدا کردن سطوح سیاه و سفید به عمل آید حتی اگر سایه های تیره و بزرگی باعث جدا شدن سطوح روشن بشود. زیرا این تمرین سایه روشن را مورد توجه قرار نمی دهد. باحساس وحدت بدن از طریق سعی در دنبال کردن حالت و حرکت ادامه بدهید.  

این عمل ممکن را ممکن است متناقض بدانید ولی چنین نیست. شما دارید متوجه کل حالت و حرکت می شوید ولی طبیعتاً چون از دو رنگ استفاده می کنید ناآگاهانه خود را تحت تاثیر تاریکی روشنی قرار می دهید.

برگرد به فهرست کتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد