خانه عناوین مطالب تماس با من

تکنیک و روش طراحی نوشته:کیمون نیکولائید

آموزش طراحی و نقاشی

تکنیک و روش طراحی نوشته:کیمون نیکولائید

آموزش طراحی و نقاشی

ناصر پاسبان هستم و یک طراح چهره

با ما همراه شده و هنر طراحی را یاد بگیرید. ادامه...

خوشحال میشویم نظرتان را بدانیم

به مطالب وبلاگ چه امتیازی میدهید ؟

    روزانه‌ها

    همه
    • نسخه موبایل وبلاگ
    • گالری طراحی پاسبان

    لینک دوستان

    • گالری طراحی پاسبان
    • **قیمت طرحهای چهره
    • **ثبت سفارش آنلاین طراحی چهره
    • **نمونه کارهای طراحی چهره پاسبان
    • لینک صفحه اینستاگرام من
    • xx لینک تلگرام من xx

    برگرد به فهرست کتاب

    • فهرست مطالب

    جستجو


    آمار بازدیدها : 69243 بازدید Powered by Blogsky

    عناوین یادداشت‌ها

    • تمرین 28: مطالعه طولانی از چروک پارچه پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 18:40
      تمرین 28: مطالعه طولانی از چروک پارچه وسائل : علاوه بر پارچه قبلی به پارچه دیگری نظیر آن نیز احتیاج دارید. این تمرین نیز مثل تمرین قبلی است ولی با این تفاوت که چروک آن بایستی برای چند روز دست نخورده باقی بماند. از مداد ب2 برای قسمتهای روشن و از مداد ب4 جهت قسمتهای تیره تر استفاده نمائید و ضمنا یک پاک کن نیز تهیه کنید....
    • تمرین 27 : مطالعه سریع از چروک پارچه پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 18:36
      تمرین 27: مطالعه سریع از چروک پارچه وسائل: پارچه 5/1 در 1 متر انتخاب کنید. رنگ پارچه باید کاملا سفید باشد و زیاد ضخیم نبوده و درخشندگی نیز نداشته باشد. این پارچه را با پونز از دو گوشه اش بدیوار آویزان نمائید بطوریکه روی دیوار بطور مسطح قرار بگیرد. من پنج نوع چروک را که اصول اساسی را در بر میگیرد مشخص میکنم. در هر یک...
    • بخش 11 _ مطالعه پارچه پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 18:34
      بخش 11- مطالعه پارچه مطالعه پارچه و چروک آن از نظر طراحی امری ضروری بشمار میرود/ شاگردانی که در خارج از دانشکده ها هستند وقت بیشتری را صرف طراحی از بدن با لباس می کنند و کمتر به کشیدن بدن بدون لباس اقدام میورزند. من پی برده ام بیشتر کسانی که دانشگاه را تمام می کنند از کشیدن طراحی بدن با لباس ضعف دارند, ولی با وجود این...
    • تمرین 26: طراحی حجم پردازی با آبرنگ – ادامه برنامه قبل سه‌شنبه 12 فروردین 1393 16:03
      تمرین 26: طراحی حجم پردازی با آبرنگ – ادامه برنامه قبل شاید فکر کنید که طراحی با آبرنگ یکی از مشکلترین طراحی هایی است که تاکنون انجام داده اید و از نتیجه ان چندان راضی نباشید. اگر تاکنون از آبرنگ استفاده نکرده باشید ممکن است احساس کنید که رنگ از شما فرار می کند و اداره قلم مو کار مشکلی است و کاغذتان تنها بیشتر از چند...
    • بخش 10 _ نسبتهای ساده _ کوشش سه‌شنبه 12 فروردین 1393 16:02
      بخش 10 – نسبتهای ساده – کوشش تمرین 26: طراحی حجم پردازی با آبرنگ – ادامه برنامه قبل شاید فکر کنید که طراحی با آبرنگ یکی از مشکلترین طراحی هایی است که تاکنون انجام داده اید و از نتیجه ان چندان راضی نباشید. اگر تاکنون از آبرنگ استفاده نکرده باشید ممکن است احساس کنید که رنگ از شما فرار می کند و اداره قلم مو کار مشکلی است...
    • تمرین 25: طراحی پشت به مدل پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 21:51
      تمرین 25: طراحی پشت به مدل هنگامی که مدل پز نیمساعته میگیرد روی صندلی پشت به او بنشینید . بدون اینکه صندلی را بچرخانید , سر خود را برگردانید و هرچه قدر دلتان میخواهید به مدل نگاه کنید و طبق معمول به طراحی بپردازید . پشت به مدل نشستن خاصیتش این است که تا حد امکان کمتر به مدل نگاه می کنید و وقتی هم که نگاه می کنید...
    • بخش 9- مبحث تکنیک پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 21:50
      بخش 9- مبحث تکنیک تمرین 24: طراحی حجم پردازی با قلم و مرکب در برنامه شماره 9 پز طولانی مدت را به طراحی با قلم و مرکب اختصاص بدهید. در صورت دوست داشتن قلمی انتخاب کنید که از قلم قبلی نوک آن باریکتر باشد و نسبت به قبل با دقت بیشتری کار کنید و چندین ساعت روی یک طراحی وقت صرف نمائید. این تمرین را می توانید با تمرین شماره...
    • تمرین 16: مطالعه از زاویه 90درجه سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:49
      تمرین 16: مطالعه از زاویه 90درجه با مداد روی یک ورق کاغذ بزرگ از یک پز نیم ساعته طراحی کنید. در وهله اول پزی را که اکنون از آن اسم می بریم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. مدل در سمت چپ صندلی رو بشما و صاف می نشیند و پای راستش که از زانو تا شده عمود بر زمین می شود. پای چپ کمی عقب تر از آن بر روی نوک پنجه روی زمین و...
    • تمرین 15: طراحی حجم پردازی با آبرنگ سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:48
      تمرین 15: طراحی حجم پردازی با آبرنگ وسائل لازم: یک ورق بزرگ کاغذ مانیلا (50*40) سانت و سه لوله آبرنگ ارزان قیمت _ زرداکر سینای سوخته و سیاه تهیه کنید. استفاده فقط از سه رنگ و آنهم بصورت لوله بسیار اهمیت دارد. در اینجا از استعمال کاغذ آبرنگ چشم بپوشید حتی اگر استطاعت خرید آن را هم داشته باشید. زیرا کاغذ مانیلا برای این...
    • بخش 6: طراحی حجم پردازی با آبرنگ – مطالعه از زاویه 90 درجه سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:48
      ب خش 6: طراحی حجم پردازی با آبرنگ – مطالعه از زاویه 90 درجه تنوع در وسیله : امروز تمرین در طراحی حجم پردازی را با سومین وسیله یعنی آبرنگ اجرا می کنید.هر وسیله ای که بکار می برید بایستی باعث غنی شدن وسیله دیگر بشود. مثلا تمرین با قلم و مرکب باعث کمک به تمرین با آبرنگ می شود زیرا آبرنگ به تنهایی نمی تواند همه چیز را...
    • تمرین 14: کمپوزیسیون یکروزه سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:47
      تمرین 14: کمپوزیسیون یکروزه این طراحی از نوع طراحی از حفظ است که با روش طراحی خط خطی از حالت بوجود میآید ولی بجای یک شی یا یک بدن اشیاء یا بدن ها را در رابطه با محیط طراحی می کنیم. با مداد یک طرح کوچک باندازه 15*20 سانت از آن چیزی که در 24 ساعت گذشته دیده اید تهیه کنید. بسهولت و با سرعتی خیلی زیاد اشیاء مختلفی را که...
    • تمرین 13: طراحی حجم پردازی با مرکب سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:46
      تمرین 13: طراحی حجم پردازی با مرکب وسائل لازم: از یک ورق کاغذ بزرگ کرم رنگ مانیلا (60*40) و یک شیشه مرکب طراحی و یک قلم و سر قلم معمولی استفاده کنید. قلم بایستی بزرگ و قوی و نوک آن گرد باشد تا بهر جهت که بخواهید بتوانید آنرا حرکت بدهید. از بکار بردن قلم خود نویس خودداری نمائید. این تمرین درست مثل طراحی حجم پردازی با...
    • بخش 5 _ طراحی حجم پردازی با مرکب – کمپوزیسیون یکروزه سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:45
      بخش 5 _ طراحی حجم پردازی با مرکب – کمپوزیسیون یکروزه مزاحمت های افکار از پیش ساخته شده : در فراگیری طراحی لازم است خود را از شر مزاحمتهای اطلاعات ناقص از پیش ساخته نجات بدهید. افکار از پیش ساخته شده درباره اشیائی که از آنها تجربه ای واقعی ندارید منجر به شکست شما در دستیابی به دانش حقیقی می شود. اشکالی که مردم در نگاه...
    • تمرین 12: پزهای گروهی سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:45
      تمرین 12: پزهای گروهی از دو یا سه نفر از افراد کلاس یا دو مدل خواسته می شود که برای دو دقیقه با هم پز بگیرند و حالت آنها چنان باشد که بهم ربط داشته باشد . مثلا دو نفر از آنها دست بدهند و یکی بصورت دیگری نگاه کند و یا دختری به گردن بند دختر دیگری چشم دوخته باشد , یک دکتر در حال معاینه گلوی یک مریض باشد, مسابقه بکس بازی...
    • تمرین 11 : پزهای معکوس سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:44
      تمرین 11 : پزهای معکوس از یک پز سه دقیقه ای طراحی از حالت را چنان اجرا کنید که جهت طراحی شما عکس جهت پز مدل باشد. مثلا مدل را در حالی که نیمرخ نشسته و زانوی چپش را بزمین زده و دست راستش رو بجلو و دست چپش رو بعقب کشیده شده باشد طوری طراحی می کنید که جهت نگاه او معکوس شود و بجای زانوی چپ زانوی راست طراحی شود و جای دست...
    • تمرین 10 : پزهای توصیفی سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:44
      تمرین 10 : پزهای توصیفی حالتی زا برای مدل شرح بدهید و از او بخواهید تا آن حالت را بگیرد. سپس یک مطالعه یک دقیقه ای حالت آنچه که شرح دادید انجام بدهید ولی باید در اینموقع , مدل دور از نظر شما قرار بگیرد. پس از پایان کار از مدل بخواهید که آن پز را بگیرد و یک طراحی دو دقیقه ای حالت از او بر روی کاغذ بکشید. تمام مراحل...
    • تمرین 9 : حرکت و عمل سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:43
      تمرین 9 : حرکت و عمل از مدل خواسته شود تا حالتی همراه با حرکت بخود بگیرد . مثال : مدل رو بکلاس می ایستد و در حالیکه پای راستش بحال خود باقی می میاند طوری میچرخد که بنوسان در آمده و بالا تنه اش را می پیچاند تا دست چپش یسمت راست بیاید سپس بحالت اول برمیگردد. مدل این کار را در زمانی به اندازه سه دقیقه بارها و بارها تکرار...
    • تمرین 8 : طراحی از حفظ سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:43
      تمرین 8 : طراحی از حفظ از مدل خواسته می شود تا پشت سر هم سه حالت مختلف بگیرد و هرکدام نیم دقیقه طول بکشد و سپس از نظر دور شود تا دیگر نتوانیم او را ببینیم. در ظرف یکدقیقه مطابق تمرین 2 از ین سه حالت طراحی از حرکت و حالت انجام بدهید . حتی اگر حالتها در خاطر شما بصورت مبهمی معلوم است باز هم چیزی را روی کاغذ در مدت یک...
    • بخش 4- طراحی از حفظ و سایر مطالعات دیگر سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:42
      بخش 4- طراحی از حفظ و سایر مطالعات دیگر دیدن کل : به استثنای طراحی خطوط محیطی بقیه طراحیها خواه فاصله زمانی بین نگاه به مدل و نگاه به کاغذ , زیاد طول بکشد یا کم طول بکشد, طراحی خیالی یا از حفظ محسوب می شوند. زیرا شما دارید آنچه را که با چشم می بینید حفظ می کنید. البته در آن نوع طراحی که شاگردان مرتبا بمدل نزدیک و یا...
    • تمرین 7: طراحی حجم پردازی سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:42
      تمرین 7: طراحی حجم پردازی این تمرین از تمرین قبلی یک قدم جلوتر است. ده دقیقه اول را با مداد کنته صرف طراحی از سنگینی بکنید. به سرعت به فرم , همانند تمرین قبل جسمیت بدهید ولی نگذارید طراحی از همان اول خیلی سیاه بشود. سپس با بغل همان مداد کنته بدون ایجاد خط بر روی سطوح فرم حرکت نمائید. فرق این تمرین و تمرین قبلی در...
    • تمرین 6 : سنگینی سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:41
      تمرین 6 : سنگینی وسائل لازم : یک مداد کنته چرب که از وسط نصف شده باشد و یک ورق کاغذ بزرگ کرم رنگ مانیلا (40 در 50) را مورد استفاده قرار بدهید. اگر کتاره مداد به روی کاغذ گیر می کند آنرا چند بار به روی کاغذ دیگر بکشید یا با چاقو نوک آن را دوباره بتراشید. در این تمرین شما می کوشید تا صفتی مدل یعنی وزن آنرا نشان دهید و...
    • تمرین 23: مطالعه ده دقیقه ای سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:34
      تمرین 23: مطالعه ده دقیقه ای این تمرین پیوندی است بین طراحی از حالت و طراحی از سنگینی (تمرین 6) با بغل مداد کنته بر روی کاغذ بزرگی یک پز ده دقیقه ای یا سه نمای مختلف یک پز نیمساعته را طراحی کنید. قسمتهای مختلف بدن و ارتباطشان را با هم در فضا در نظر بگیرید و بدن توجه به جزئیات سر و پا و دست سعی کنید فقط جای تنه , سر و...
    • تمرین 22: طراحی بخشی از فرم سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:33
      تمرین 22: طراحی بخشی از فرم در برنامه 8 الف مداد کنته چرب یک طراحی از پز یکساعته کل بدن کشیدید. در پایان ساعت احتمالا ممکن است حس کنید که اگر طراحی زیاد سیاه نشده بود می توانستید بیشتر روی آن کار کنید . مطالعه خود را از همین پز باین طریق ادامه بدهید: بخشی بزرگی از بدن را نظیر شانه و سینه و یا بخش دیگری از بالا تنه...
    • بخش 8- مطالعه جزئیات فرم سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:33
      بخش 8- مطالعه جزئیات فرم جزئیات. هنگامی که قایقی از میان مه بیرون می آید اول فرمهای ساده و بزرگ آن معلوم می شود و هرچه جلوتر بیاید قسمت بیشتری از آن دیده می شود. هر جزئی از آن در فضا با همان نسبتی که در اول با سایر جزئیات داشت شروع به رشد می کند. همه چیز رشد می کند و جزئیات آخرین بخشی هستند که در آخر سر ظاهر می شوند...
    • تمرین 21: طراحی خطوط محیطی از زاویه 90درجه سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:32
      تمرین 21: طراحی خطوط محیطی از زاویه 90درجه این تمرین را با طراحی ده دقیقه ای از زاویه 90 درجه همانطور که د رتمرین 16 شرح آن گذشت شروع کنید , سپس بمدت پنج دقیقه از دید زاویه 90 درجه " خطوط مقطعی " به میل خود ترسیم کنید. در مرحله بررسی یا "مقایسه" به اشتباهات خود پی ببرید ولی از اصلاح آنها خودداری...
    • تمرین 20: طراحی از حالت اعضاء سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:32
      تمرین 20: طراحی از حالت اعضاء طراحی از سر ممکن است همراه با طراحیهای یک دقیقه ای از حالت گروهی از سرها باشد. این طراحی را می توان بسهولت در جاهایی نظیر سینماها که جمعیت زیاد است اجرا نمائید. می توان ضمن پزهای یکدقیقه ای معمولی از تمام جهات سر , به تعداد زیاد طراحی نمود و حالت ازدحام را نشان داد. در این مورد اگر مدل به...
    • تمرین 19: طراحی از سر سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:31
      تمرین 19: طراحی از سر چون سر یکی از قسمتهای مهم بدن است در هر برنامه یکی از پزها را بمطالعه جداگانه آن و تا اندازه ای گردن و شانه ها اختصاص بدهید. اندازه طراحی از سر بایستی بزرگتر از اندازه طبیعی آن باشد (اندازه کاغذ (60*40). اجرای این تمرین باعث تکمیل برنامه های طولانی مدت از بدن میگردد. یا همان وسیله و روشی که...
    • تمرین 18: طراحی خطوط محیطی همراه با سرعت سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:31
      تمرین 18: طراحی خطوط محیطی همراه با سرعت این تمرین خطوط محیطی است که بایستی 5 یا 10 دقیقه وقت صرف آن بشود. بعلت کوتاه بودن زمان لازم است که از اطلاق نام طراحی خطوط محیطی در مورد این تمرین خودداری کنیم ولی وقتی که صحیح انجام بشود ناچار با طراحی خطوط محیطی که در مدت طولانی اجرا می شود یکی میگردد. در طراحی خطوط محیطی در...
    • تمرین 17: طراحی خطوط محیطی 5 ساعته سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:30
      تمرین 17: طراحی خطوط محیطی 5 ساعته وسائل: شما می توانید همان وسائل تمرین 1 را بکار ببرید و یا از مداد 2 ب و یا 3 ب که نوکی تیز دارند استفاده کنید ولی کاغذتان کمی بزرگتر باشد. شما باید از پز یکساعته که در برنامه شماره 7 تکرار شده است بمدت 5 ساعت طراحی کنید. در اینجا نیز همانند تمرین 1 اگر پس از کشیدن خطوط محیطی کناری و...
    • بخش 7- تاکید روی خطوط محیطی – سر سه‌شنبه 27 اسفند 1392 23:29
      بخش 7- تاکید روی خطوط محیطی – سر طولانی کردن مدت مطالعات: تمریناتی را که شما تاکنون انجام داده اید همه در مدت زمانی کوتاه بوده اند. بنظر من در این مدت کوتاه برای شما امکان نداشته که عمیقا بدرک هریک از تمرینها بپردازید ولی د رابتدا برای نجات از یکنواختی در کار جز پناه بردن بمدت کوتاه کار دیگری نمی توانستیم انجام بدهیم....
    • 71
    • 1
    • صفحه 2
    • 3