تمرین 19: طراحی از سر

تمرین 19: طراحی از سر

چون سر یکی از قسمتهای مهم بدن است در هر برنامه یکی از پزها را بمطالعه جداگانه آن و تا اندازه ای گردن و شانه ها اختصاص بدهید. اندازه طراحی از سر  بایستی بزرگتر از اندازه  طبیعی آن باشد (اندازه کاغذ (60*40). اجرای این تمرین باعث تکمیل برنامه های طولانی مدت از بدن میگردد. یا همان وسیله و روشی که مطالعات طولانی را انجام میدهید با همان وسیله این تمرین را نیز اجرا کنید ولی سر را از زوایای مختلفی بکشید. مثلا در برنامه شماره 7 یک طراحی بزرگ با خطوط محیطی از سر اجرا نمائید.

بعضی از شاگردان بهنگام کشیدن صورت احساس خجالت نموده و خود را گم می کنند . نباید تصور کنید که سر با قسمتهای دیگر بدن فرق دارد بلکه آنرا همانطور بکشید که دست یا آرنج را کشیدید.

بفکر شباهت سازی مدل نباشید زیرا مبتدی بی جهت میل دارد که به شباهت سازی بپردازد. سعی کنید  از صورت افراد غریبه طراحی کنید زیرا اینکار باعث میشود که به شباهت آنها کمتر توجه کنید. از کشیدن اعضا خانواده خود خودداری کنید و یا اقلا طراحیهایی را که از انها کشیده اید به آنها نشان ندهید . زیرا انها از طراحی فقط شباهت را میخواهند بایستی کاملا بخاطر بسپارید که شما نمیخواهید  پرتره ( شبیه سازی از چهره) بسازید بلکه میخواهید سر را مطالعه کنید.

برگرد به فهرست کتاب


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد