تمرین ۵۰ مطالعه ماهیچه ‌ها

تمرین ۵۰ مطالعه ماهیچه ‌ها 

 یک ورق کاغذ پوستی روی طراحی خود از اسکلت (تمرین ۳۳) قرار دهید و با استفاده از تصاویر کتاب آناتومی عضلات آن را بررسی نمایید. مهمترین کار شما نشان دادن نحوه اتصال هر عضله به استخوان است در طراحی از عضلات پا بایستی نشان بدهید که عضلات ران در پشت زانو به دو شاخه تقسیم می‌شوند و به ساق متصل می‌گردند و در نتیجه بین خود یک فرورفتگی به وجود می‌آورند که از میان آن عضلات پشت ساق پا خارج شده و به طرف پاشنه کشیده می ‌شوند. همان طور که عضلات در پا بر روی هم قرار می‌گیرند در سایر نقاط نیز همین ترتیب را دارند  

بعلت روی هم قرار گرفتن عضلات. در هر نوبت از مطالعه باید تعداد معدودی از آنها را یاد بگیرید. مثلا چون عضله دالی جایی را می پوشاتد که وَتَر عضله دو سر بازو از انجا عبور می کند بنابراین در یک تصویر عضله دو سر را بر روی بازو بکشید و در تصویر دیگر عضله دالی را بهمراه عضله دو سر رسم نمایید. در تمام مالعات بایستی یکنوع اسکلت مورد استفاده قرار بگیرد ولی در هر نوبت تعدادی از عضلات را مورد مطالعه قرار بدهید. 

در نمای روبرو از بدن نه تنها عضلات قسمت جلو مشخص اند بلکه قسمتی از عضلات پشت نیز دیده  می‌شوند. نمونه قابل توجه این مورد عضله ذوزنقه می باشد. این عضله گرچه در پشت قرار گرفته ولی بخشی از آن در جلو نیز دیده می‌شود. به همین ترتیب از پهلو نیز قسمتی از عضلات جلو و عقب بدن را می توان مشاهده نمود. هنگامی که طراحی خود را با بدن و تصاویر آناتومی تطبیق می دهید این مسئله را مورد توجه قرار بدهید زیرا اگر از یک طرف به بدن نگاه کنیم علاوه بر عضلات آن قسمت بخشی از عضلات قسمت های دیگر نیز مشخص می شوند.

به جز هنگام مطالعه بایستی هر عضله ای را جدا از سایر قسمت‌های بدن در نظر بگیرید. در طراحی از بدن با عضلات نباید آنقدر بازی کرد که باعث گم شدن فرم اصلی بشوند. مثلاً در ضمن اینکه عضلات گردن را مطالعه می کنید متوجه می شوید آنها در قسمت جلو و عقب خیلی با هم تفاوت دارند. در قسمت جلو عضلات “جناغی چنبری بستانی” از پشت گوش به چاله پایین گردن در جلو کشیده می شوند ولی عضلات ذوزنقه  که در پشت قرار دارد به قسمت پایین ججمه وصل می‌گردد. مطالعه این عضلات ممکن است باعث شود که فرم گردن در نظر شما دگرگون شود ولی بهترین راه برای درک فرم گردن این است که آن را مانند استوانه ای تصور کنیم که از بدن بیرون آمده و کاسه سر بر بالای آن قرار گرفته است. 

 گردن بخشی از بدن است که از یک طرف به تنه و از طرف دیگر به سر وصل می شود و بدون از دست دادن شکل استوانه ای خود به این طرف و آن طرف حرکت می کند. 

 

به مدت یک ربع طبق برنامه شماره ۲۱ طراحی کنید 

در صورت امکان برنامه شماره ۲۱ را باز هم تکرار کنید 

 

پایان بخش بیست و یکم

نظرات 1 + ارسال نظر
نوال یکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت 19:26

سلام خیلی سپاسگزارم ازاینکه مطالب بسیار مفید این کتاب قدیمی ونایاب را خالصانه در وبلاگتون قراردادین.بیصبرانه منتظره بقیه بخشها هستم
ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد