تمرین ۳۹ : طراحی از دست و بازو

تمرین ۳۹ : طراحی از دست و بازو 

 یک طراحی بزرگ ۱۵ دقیقه‌ای با خطوط محیطی از دست و بازو بکشید ولی از کشیدن شانه خودداری نمایید. یک ورق کاغذ پوستی روی طراحی قرار بدهید و با مراجعه به کتاب آناتومی یک ساعت از وقت خود را صرف کشیدن استخوان های دست و بازو کنید. پس از اینکه استخوانهای دست را از روبه رو کشیدید ورق دیگری از کاغذ پوستی روی طراحی محیطی بگذارید و نمای همین استخوان‌ها را از پشت نیز نشان بدهید. 

 

 وقتی که ساعد رو به داخل می چرخد انگشت کوچک محور می‌شود ولی شست حول آن یک حرکت نیم دایره‌ای را انجام می‌دهد و در شکل ساعد نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای به وجود می‌آید. این مسئله را با دست خودتان آزمایش نمایید و تغییرات آن را شخصاً ملاحظه کنید. برای این کار پشت دست خود را روی میز قرار بدهید و ساعد خود را حول محور انگشت کوچک  طوری بچرخانید که کف دست روی میز قرار بگیرد.  با این عمل مشاهده می کنید که انگشت کوچک بر سر جای خود باقی می ماند در حالی که انگشت شست از جای خود حرکت کرده و به اندازه دو پهنای دست آن طرف تر می رود. 

اگر دست خود را به حالت کشیده رو به جلو قرار بدهیم به طوری که کف دستمان رو به زمین باشد ملاحظه می‌کنیم که دست در امتداد ساعد نمی باشد بلکه از آن یک پله پایین‌تر نشسته است. طول انگشتان نیز متفاوت است انگشت وسط از همه انگشتان بلند تر می باشد و وقتی که مشت را گره می‌کنیم بند این انگشت باز هم از بقیه برندها طویل تر است. 

به مدت سه ساعت طبق برنامه ۱۸ الف طراحی کنید.

برگرد به فهرست کتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد