تمرین ۳۳: مطالعه استخوان ها

تمرین ۳۳: مطالعه استخوان ها 

 وسائل : برای تمریناتی که شرح آن در این کتاب گذشته است احتیاج به کتاب کوچکی راجع به آناتومی دارید که می توانید به جای آن از کتاب آناتومی هنری نوشته والتر تی فاستر استفاده نمایید و شاگردانی که بعداً به طور عمقی می خواهند به مطالعه آناتومی بپردازند میتوانند از کتاب کالبدشناسی هنری (رنگی) استفاده نمایند. اگر کتاب آناتومی جورج ب بریجمن را هم بتوانید گیر بیاورید بسیار مفید خواهد بود.


یک ورق کاغذ پوستی تمیز روی طراحی خطوط محیطی بدن بدون لباسی که جهت مطالعه سنگینی کشیده اید قرار بدهید و تصویر یک اسکلت کامل بدن را نیز در مقابل خود بگذارید. با مداد نرم و یا تکه‌های ذغال تا حدی که می توانید استخوان‌ها را بکشید. سعی کنید که آنها را بر سر جای خودشان قرار بگیرند. استخوان‌ها را باید به راحتی و به صورت طراحی از حالت طراحی نمایید و حرکت بدن را همراه با رعایت شکل استخوان ها نشان بدهید. برای کشیدن شکل استخوان ها از تصاویر آنها در کتاب آناتومی و خود مدل که در مقابل شماست و همچنین طراحی خطی خود استفاده کنید در بدن جاهای به خصوصی وجود دارد که استخوان ها از زیر پوست شکل خود را به وضوح نشان می‌دهند. این مکان ها به شما کمک می کنند تا استخوان ها را در رابطه با مدل و تصویر اسکلت و طراحی به طور صحیح بر سر جایشان قرار بدهید. 

 این نوع مطالعه نباید بیش از ۱۵ دقیقه طول بکشد، بقیه وقت را صرف کشیدن جزئیات استخوان‌ها بنمایید و در این مورد از تصاویری که استخوان ها را به طور جدا جدا نشان داده استفاده کنید در اینجا نباید درباره شکل صحیح استخوان ها به جز آنهایی که در شکل بدن دخالت دارند زیاد نگران باشید. استخوان‌ها را از نظر خاصیت حرکتی نیز مطالعه نمایید. 

 استفاده از مجسمه های گچی آنتیک در صورت دسترسی نداشتن به مدل برهنه می توانید از مجسمه های گچی آنتیک که از بدن برهنه تمام قد است استفاده نمایید. ابتدا یکی از انواع آنها را بخرید و سپس در صورت احتیاج و استطاعت از انواع دیگر آنها را نیز تهیه نمایید. اگر از مجسمه گچی استفاده میکنید طراحی را به‌صورت پرکار و سنگین به اتمام برسانید و در این مورد ابتدا طراحی با خطوط محیطی را اساس کار مطالعه آناتومی قرار بدهید. 

 این مجسمه های گچی را می توان به طرق مختلفی مورد استفاده قرار داد و آنها را در وضعیتهای مختلفی طراحی کرد. می توانید قسمتی از آنها را با پارچه بپوشانید و به طراحی از آن بپردازید. از آنها می توانید جهت کمپوزیسیون های زنده نیز استفاده نمایید. بعدها در موقع رنگ آمیزی می توانید طرح مجسمه را چنان رنگ کنید که حالت پوست بدن را داشته باشد و فقط سایه ها را از مجسمه اقتباس نمایید. 

به مدت ۱۵ ساعت به برنامه شماره ۱۵ طراحی کنید 

پایان بخش پانزده 

برگرد به فهرست کتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد