تمرین 23: مطالعه ده دقیقه ای

تمرین 23: مطالعه ده دقیقه ای

این تمرین پیوندی است بین طراحی از حالت و طراحی از سنگینی (تمرین 6) با بغل مداد کنته بر روی کاغذ بزرگی یک پز ده دقیقه ای یا سه نمای مختلف یک پز نیمساعته را طراحی کنید.

قسمتهای مختلف بدن و ارتباطشان را  با هم در فضا در نظر بگیرید و بدن توجه به جزئیات سر و پا و دست سعی کنید فقط جای تنه , سر و دست و پا را در فضا معلوم نموده و در ضمن با فشار یا عدم فشار مداد قسمتهای عقب رفته و جلو آمده را نشان بدهید. با توجه به سنگینی شروع بکار  کنید و جای آن سنگینی ها را در فضا معلوم نمائید.

در مدتی باندازه ده دقیقه چیزی بیشتر از این را می توان ارائه داد. اگر وقت اضافی آمد بجستجوی جزئیات نپردازید بلکه بدقت محل قرار گرفتن قسمتهای بدن را مشخص نمائید. این عمل باعث می شود تا با وضوح و دقت بیشتری شکل این فرمها ظاهر  گردند.

نحوه قرار گرفتن فرمها در فضا . هرچه بیشتر جلو میروید بیشتر و بیشتر پی می برید که فرم چگونه فضا را اشغال می کند.

برای درک این مطلب , تصور کنید که دارید از بدنی ایستاده طراحی می کنید, که در جعبه ای شیشه ای قرار گرفته است. یکی از دستهای این شخص بطرف عقب رفته و با قسمت عقب جعبه مماس می شود. زانوی او بطرف جلو طوری خم شده که با قسمت جلو جعبه مماس شده است. بهنگام طراحی بخاط بیاورید که فرم در فضا بجلو , بعقب , بالا و یا پایین کشیده شده است.

همین  مسله را در مورد گروهی از بدنها نیز مورد استفاده قرار بدهید. مثلا بدنی که در منتها الیه سمت راست است با کناره جعبه مماس  می شود و آنکه در سمت چپ است با کناره دیگر جعبه تماس پیدا می کند. کل گروه تمام فضای جعبه را پر می کند.

در این تمرین لزومی ندارد با جزئیات خود را مشغول نمائید زیرا انها را می توان بسادگی بعدا نشان داد. این روشی است که شما با آن وجود فرم را در فضا درک میکنید.

قسمتهای مختلف بدن در فضا اینجا و آنجا قرار میگیرند و منتظر نگاه آگاهانه شما هستند.

فرمها در فضا بفعالیت می پردازند و چشم انتظار دخالت آگاهانه شما می باشند.

بمدت شش ساعت طبق برنامه 8ج و 8 د طراحی کنید.

در ک فرم: پیشرفت و توسعه آگاهی از فرم روندی حساس و بطئی می باشد. درک فرم چیزی نیست که فوری صورت بگیرد و بهوش شما نیز بستگی ندارد. قسمتهای بدن بصورتی کاملا منطقی بهم وصل شده اند. هیچکس واقعیت آنها را نمی تواند به شما یاد بدهد ولی با روش بخصوصی می توان ذره ذره این فرمها را شناخت و از ارتباط آنها با یکدیگر با خبر شد. هیچ نمودار و هیچ شرحی در این مورد نمی تواند کافی باشد زیرا وقتی با شما به صحبت می پردازد که دارای حالتی باشد.

بمدت سه ساعت طبق برنامه 8 هه طراحی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد